Zwierzę, które obudziło dzielnicę

Pomysł i projekt: Buro Harro & D.T.O.
Lokalizacja: Arnhem/ Holandia
Artysta: Florentijn Hofman
Realizacja: 2013

Nieużytki w centrum miasta Arnhem przekształcono w charakterystyczny park wraz z ogromnym posągiem mrównika (zabawne zwierzątko, które 22 godziny na dobę spędza w objęciach Morfeusza ), znajdującym się w centrum przestrzeni. Pomysł architektów i gminy znakomicie przełożył się na rzeczywistość, plac znakomicie przyciągnął dzieci- które w swobodny sposób mogą wykorzystywać posąg zaprojektowany przez artystę Florentijn’a Hofman’a: np. wspinając się, skacząc z jej brzucha na piasek. Pomysł architektów z pracowni D.T.O. współpracujących z architektem krajobrazu Harro de Jong, dobra komunikacja gminą Arnhem są świetnym przykładem jak w racjonalny i nietuzinkowy sposób można pobudzić do życia, martwą przestrzeń.
Autor: Michał Józefczak
Zdjęcia: Inge Hondebrink
Partyaardvark-by-Studio-Florentijn-Hofman-02

Partyaardvark-by-Studio-Florentijn-Hofman-03

Partyaardvark-by-Studio-Florentijn-Hofman-04

Partyaardvark-by-Studio-Florentijn-Hofman-05

SHARE OR SAVE THIS POST FOR LATER USAGE