Tagi:

Cassina i Karl Lagerfeld – fotografia

Showroom Cassina w Mediolanie otwiera swoje drzwi na kreatywność ikony mody Karla Lagerfelda podczas Salone del Mobile i wystawia niezwykłą konstrukcję, którą będzie można publicznie oglądać do 31 Maja 2013 roku.

Charakterystyczne kontrasty czerni i bieli ikon mody. W wejściu do showroomu rzeźba ikonicznych krzeseł 699 Superleggera dzieła Gio Ponti dla Cassina widnieje jako powitanie dla odwiedzających i oferuje podgląd na panoramiczne ujęcie czarno i biało lakierowanych dzieł sztuki ukazywanych w ‘Sala delle Colonne’. Ta imponująca część showroomu charakteryzuje się wysokimi kolumnami gdzie wybrane zdjęcia, wyłącznie czarno białych elementów, oferują całkowicie nowy sposób postrzegania ikonicznych mebli naznaczonych przez wspaniałych architektów XX i XXI wieku.

Photo by Karl Lagerfeld_CASSINA_Mex tables by P_Lissoni

Zapierające dech w piersiach krajobrazy tworzone przez meble Cassina są świadectwem ich emocjonalnej historii.

Abstrakcyjne spojrzenie na kontrastujące czarne i białe meble pozbawia obserwatora jakichkolwiek uprzedzeń i oferuje interpretację fresco w odkrywaniu nowych doznań. Sofy Aspen projektu Jean-Marie Massaud są ujęte jako pofałdowane wzgórza które spotykają się w estetyczny sposób w harmonii symetrii, a szczegółowość jego plecionych foteli Auckland w poetycznym objęciu jest niezwykła, a jednak potrafiąca rozgrzać serce. Nie zdradzając indywidualności projektu, Karl Legerfeld wydaje się ekstrahować pewien rodzaj człowieczeństwa z ich formy i tworzy emocję, a nawet ironię w kompozycji Ying and Yang foteli Tre Pezzi Wool Franco Albiniego. Nad tym wszystkim dominuje jeden duży wydruk, jedyne zdjęcie wystawione bez kontrastów czerni i bieli, przedstawiające drewniany Tabouret LC14 projektu Le Corbusier.

cassina-x-karl-lagerfeld-an-authentic-eye-85th-anniversary-exhibition-3

Ważna deklaracja historii Cassina

W dziedzinie stolarstwa wyróżniają się niczym niebo nad Manhattanem, imponująco lecz także pokrzepiająco. To wrażenie wydobywa się z fotografii i może być oglądane w instalacji 40 LC14 Taborety zaaranżowane w sposób który przypomina nam, że projekt może stać się sztuką, a także środkiem dojścia do sztuki: tutaj odwiedzający może spocząć i zachwycić się efektem scenografii.

Wydruki Oversized (wielkoformatowe), wyprodukowane przez Gerharda Steidla, wyróżniają się swoim chromatycznym efektem stworzonym dzięki Lambda C na papierze Kodak Silver Paper pokrytym w technice drukowania akrylowego.

Photo by Karl Lagerfeld_CASSINA_LC2 armchairs by LC_PJ_CP

Karl Lagerfeld: wpływowy esteta współczesnego designu.

Jest to pierwsza okazja kiedy Karl Lagerfeld zgodził się przeprowadzić projekt fotograficzny dla marki meblowej. Koneser współczesnego designu i modernistycznej architektury, współpraca z Cassina była naturalną ewolucją jego pasji dla pięknych i ponadczasowych mebli. „Jestem fanem ‚produktów’ Cassina i przez lata zebrałem wiele z fotografowanych elementów, na dziesięć więcej niż jeden. Moim pierwszy ‚zamówieniem’ był słynny chaise-longue projektu Le Corbusier, Pierre Jeannereta i Charlotte Perriand w latach sześćdziesiątych…” Karl Lagerfeld

Podążając za kulisy pasji Karl Lagerfeld’s.

Cassina dzieli się spojrzeniem na tę wyjątkową sesję zdjęciową z nowym i dłuższym wglądem w kulisy, którą można oglądać i którą można się dzielić na dedykowanej stronie internetowej www.cassina.com/KL.

Karl Lagerfeld jako fotograf

Karl Lagerfeld zadebiutował jako fotograf w 1987 roku. Otrzymał Gordon Parks Foundation Award. W 2011 roku, the Lucky Strike Design Award od Raymond Loewy Foundation, nagrodę kulturową od German Photographic Society, a także ICP Trustees Award od Międzynarodowego Centrum Fotografii (International Center of Photography).

Infinity Awards w 2007 roku. Nie tylko wydał pokaźną ilość książek fotograficznych oraz był kuratorem niezliczonych wystaw, był także zapraszany jako gościnny edytor przez Wallpaper, AD France, a także wiele innych magazynów.

Karl-Lagerfeld-Photography-for-Cassina-Yellowtrace

Gerhard Steidl

Gerhard Steidl otworzył swoje studio wydruków w wieku zaledwie 17 lat. W 1972 roku utworzył dom wydawniczy, który dwa lata później opublikował dzieła zdobywcy Nagrody Nobla Güntera Grassa. W bardzo krótkim okresie czasu stał się punktem odniesienia w wielu książkach fotograficznych. Robert Adams, David Bailey, Robert Frank, Nan Goldin, Karl Lagerfeld, David Lynch, Guido Mocafico, Lou Reed, Bettina Rheims, Paolo Roversi, Richard Serra, Juergen Teller, Massimo Vitali wszyscy oni powierzyli swoje prace jego wydawnictwu, jednym z niewielu które nadal pozostają niezależne i które nadzoruje wszystkie etapy produkcji w swojej kwaterze w Göttingen.

O Cassina

Zapoczątkowana w 1927 roku w Północnych Włoszech, Cassina projektuje przyszłość od 85 lat. Szczególnie w latach pięćdziesiątych, firma wypuściła we Włoszech projekty industrialne aby zachęcić oraz utorować drogę architektom do tworzenia nowych projektów i przenoszenia swoich inspiracji do świata realnego poprzez eksperymenty, badania oraz innowacje – tworząc w ten sposób fundamenty na których firma jest oparta do dnia dzisiejszego. Od tego czasu, Cassina potwierdziła swoją autentyczną, kreatywną i intelektualną płodność twórczą poprzez konsekwentną współpracę side-by-side z najbardziej utalentowanymi indywidualistami XX i XXI wieku, takimi jak architekci i projektanci o przeróżnych zainteresowaniach, stylach oraz duszach twórczych, między innymi Le Corbusier, Charlotte Perriand, Pierre Jeanneret, Franco Albini, Charles Rennie Mackintosh, Gio Ponti, Vico Magistretti, Philippe Starck i Gaetano Pesce.

SHARE OR SAVE THIS POST FOR LATER USAGE